woensdag 27 maart 2013

Elements of occupation

Aanvulling op tabel in post Kennismakingsgesprek.

Verwachting

Ervaring
Persoon


Rollen
Familie, Werk, Ontspanning, Zorg,
Andere
Geen nieuwe info.
Normen/Waarden
Aan welke normen en waarden zal ik mij kunnen houden na het ontwerp
Geen nieuwe info
Verlangens
Op welke manier draagt de oplossing bij om meer plezier te ervaren.
Lezen = plezier, nu opgegeven maar door het systeem zal ze het terug kunnen hervatten. Geen nieuwe info
Activiteit


Wat ik moet doen
Welke zijn de minimale zaken die ik moet kunnen doen met de aangereikte oplossing.
Geen nieuwe info
Wat ik graag doe
Welke zaken zou ik graag nog doen met de aangereikte oplossing.
 Geen nieuwe info
Wat ik wil doen
Welke zijn de zaken die ik allemaal wil doen met de aangereikte oplossing.
Verschillende boeken (afmetingen), tijdschriften, kranten en een tablet lezen op verschillende ligmeubels (volledig horizontaal of schuine zetel) en op een stoel aan tafel, en op verschillende verdiepen van het huis.
Product


Waarneembaar
Welke eisen stel ik op gebied van vorm, materiaal, kleur, zwaarte, …
 Niet echt eisen op dit vlak
Gebruik
Welke eisen stel ik op gebied van het gebruik, complexiteit, opbergbaarheid, hygiĆ«ne, … 
- Licht is een grote meerwaarde.
- Ze zou het systeem ook willen gebruiken om te lezen wanneer ze aan tafel zit.
- Licht om te hanteren en te verplaatsten naar de verschillende verdiepen van het huis
- Er mogen geen onderdelen zijn die de aandacht afleiden van het lezen (bv. metalen klemmen voor het boek vast te houden)
- Bij het voorstellen van wieltjes zodat het systeem kan gerold worden van de tafel naar de zetel, vond ze dit een goed idee
- Het systeem mag niet teveel bewegen; bij het segmentensysteem vond ze dat het boek teveel bewoog en dat dit vermoeiend zou zijn voor de ogen
- Het boek mag niet scheef hangen in het systeem
Esthetiek/Pleasure
Op welke manier zou ik de oplossing als mooi, aangenaam, prettig omschrijven
 Bij de vraag naar de voorkeur voor een bepaalde vormgeving of materiaal ging haar antwoord over het functionele. "Maar het mag wel mooi zijn."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten